loi pinel

General Discussion on the Permanent Portfolio Strategy

Moderator: Global Moderator

Post Reply
Bradlydus
Junior Member
Junior Member

loi pinel

Post by Bradlydus »

Bonjour,

J'ai une pêtite question; voilà j'ai trouvé la maison que je souhaite dans les prix que mon établisement financier m'a fixée pour être " bien" au niveau l'ade l'endettement de la durée du crédit etc...

Nous nous sommes mis d'accord oralament avec l'agence immobilière d'évian sur un montant après concertation avec les gens qui vendent

Maintenant nous allons signons un compromis de vente .

Comment ça se passe?

A la signature du compromis de vente , je dois verser un dépot de garantie est ce que caisse de crédit peut me le prêter?

Dois je prendre un notaire moi ou on peut prendre acheteur/vendeur le même?

Quels sont les papier que je dois exiger lors de cette signature?

Avez vous fait pleins de mon établissement de crédit après signature du compromis pour avoir les taux les plus interessants?ou avez vous garder votre banque?

J'ai quelques travaux à faire dedans; remis en conformité de du gaz et pose d'un poêle à bois; comment faire pour faire les devis afin de les globaliser dans mon prêt?

Sa se fait après la signature du un compromis de vente ou on évalue les travaux " à la louche" ?

Bref comment avez vous fait pour bénificier de la loi pinel, ou de la défiscalisation immobilière de la loi duflot

De plus, je me demande si, j'ai la possibilité d'avoir un appartement neuf. Si cela peux rentré dans mes cordes.

C'est bien vrai, que je pense, qu'un logements neufs est plus mieux, car, il respecte toutes les nouvelles normes de sécurité de chauffage etc..

J'ai lue sur internet qu'il y avais des lois de deficaliation, maison, je ne suis pas imposable.

Comment cela ce passe ?

De plus, je veux changé de régions, c'est l'un de mes objectif et les école pour mes enfants.

plein de questons...
buddtholomew
Executive Member
Executive Member

Re: loi pinel

Post by buddtholomew »

Bonjour,
English?
ILoveMoney
Full Member
Full Member

Post by ILoveMoney »

He says he came to an agreement with a real estate agency about the price of a house and asks all kinds of questions about it.

Questions regarding a notary, a loan from his bank, some type of rebuilding etc.

Not sure where these properties are located though. Lots of French speaking countries around the world.
Last edited by ILoveMoney on Fri Jul 01, 2016 3:57 pm, edited 1 time in total.
buddtholomew
Executive Member
Executive Member

Post by buddtholomew »

Thanks for the translation. Was in the Dominican Republic and most, if not 90% were speaking French and the balance Spanish.
I took 6-years of Spanish in school but never touched French.
l82start
Global Moderator
Global Moderator

Post by l82start »

i love the international feel this is adding to our forum ... i wonder if we have any French speakers ( Canadians maybe?) that could post an English translation so we could take a shot at answering his "little question"..
-Government 2020+ - a BANANA REPUBLIC - if you can keep it

-Belief is the death of intelligence. As soon as one believes a doctrine of any sort, or assumes certitude, one stops thinking about that aspect of existence
MachineGhost
Executive Member
Executive Member

Post by MachineGhost »

Stop feeding the bot!
"All generous minds have a horror of what are commonly called 'Facts'. They are the brute beasts of the intellectual domain." -- Thomas Hobbes

Disclaimer: I am not a broker, dealer, investment advisor, physician, theologian or prophet.  I should not be considered as legally permitted to render such advice!
l82start
Global Moderator
Global Moderator

Post by l82start »

aww i am so disappointed... pretty sneaky to post in French to hide its botness.... :-X
-Government 2020+ - a BANANA REPUBLIC - if you can keep it

-Belief is the death of intelligence. As soon as one believes a doctrine of any sort, or assumes certitude, one stops thinking about that aspect of existence
Post Reply